tirsdag 24. september 2013

En ny tid starter i Et Levende Hjem...

Denne høsten starter en ny epoke i Et Levende Hjem, mamman i huset (meg) skal nemlig sette seg på skolebenken og samtidig gjøre store endringer i livet!

Jeg har vurdert frem og tilbake hvordan jeg skal løse dette på bloggfronten. Dette er jo i hovedsak en interiør og håndarbeidsblogg, med noe innslag av reiser og annet fanteri som jeg finner på. Og jeg vil jo fortsette å skrive om disse tingene. Men jeg vil også skrive om endringene som skjer fremover, og det vil si at det kommer endel helse og trening med i skrivingen. I den forbindelse har jeg spurt meg selv om jeg burde starte en egen blogg for dette... Jeg har kommet frem til at svaret på dette spørsmålet ligger i navnet på bloggen min; Et Levende Hjem. Levende er stikkordet her, og symboliserer at det stadig skjer noe nytt. Jeg har alltid vært en person som har funnet på mye sprell, og det har ikke alltid vært like lett for de rundt meg å henge med i svingene. For min egen del er det mye lettere å samle alt jeg føler for å skrive om på ett sted, så da kjære lesere, da får jeg bare håpe at dere henger med meg! :)

Bilde lånt fra nettet...

Som mine nærmeste allerede vet, så har jeg vært litt "slått ut" av sykdom og skade de siste årene. Sykdommen vil alltid følge meg, og min eneste medisin er trening og aktivitet. Jeg skal derfor nå hive meg på skolen, og bli personlig trener. Planen på sikt er at jeg skal jobbe med friskvern, som vil si (med enkle ord) at jeg ønsker å jobbe med å hjelpe andre til å holde seg friske via fysisk aktivitet.

Min første samling på skolen er til helgen, og det er litt skrekkblandet fryd akkurat nå. Hvordan skal JEG klare meg på en PT-utdanning?

Oppdateringer vil komme om hvordan det går etterhvert, så jeg håper dere av mine lesere som følger meg fordi jeg skriver om interiør, vil fortsette å følge meg selv om det kommer litt livsstil med i bloggen.

Kom gjerne med kommentarer på om det er greit å samle alt på ett sted, eller om dere synes jeg heller bør starte en egen blogg for dette. Kommentarfeltet er åpent for alle! :)

Ha en strålende tirsdag alle! 

Klem
Vibeke

3 kommentarer:

  1. Jeg er så imponert over deg, søta! HEIA HEIA!

    Jeg er bare innom for å si at jeg gleder meg til å se deg snart. 25 dager til Førjulskos! JUHU!
    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
  2. Så spennende å starte på noe nytt ! Tøft gjort !

    Snart er et #fabkos - gleder meg til å treffe deg !

    Hilsen Hanne

    SvarSlett
  3. SÅ spennende med PT- Utdanning.. det kunne jeg egentlig tenke meg selv også :D

    sees på førjulskos!

    Nyt Søndagen,
    Klemmer

    SvarSlett