fredag 10. mai 2013

DIY - Hjemmelaget lyslykt

God morgen!

Her i huset er det full pågang av store og små prosjekter om dagen. Snekkeren holder på for fulle mugger utenfor, og jeg hekler på både det ene og det andre. Jeg har et stort lappeteppeprosjekt som nærmer seg slutten, men siden montering er kjedelig så må jeg ha noen småprosjekter innimellom. Og da er det jo kjekt å ha poser med restegarn som kan bli til slike søte små lyslykter for eksempel.



Når man kan hekle så er dette et av de enkleste prosjektene man kan hive seg rundt på, og man kan selvfølgelig variere farger og mønster nesten i det uendelige! Jeg hekler en slik på en liten time hvis ikke garnet er for tynt, og så har jeg forskjellige størrelser glass som jeg har samlet på opp igjennom. For eksempel tomatpure-, syltetøy- og tacosausglass er fine å bruke.

I tillegg er jeg jo opp over ørene forelska i orkideer. Denne lille søte nydlingen fant jeg på Rema, og siden jeg visste at det var plass til den her (planten som egentlig sto i denne potta døde), så fikk den jo selvfølgelig bli med hjem! :)

Ha en sprek fredag, og ei knakanes god helg! 

Klem
Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar