onsdag 8. mai 2013

Det jobbes...

Min kjære snekker er i full gang med å legge nytt gulv på terrassen, slik at vi skal ha det ferdig til 17. mai. I går begynte det virkelig å fleske seg til, og vi ser konturene av hva det skal bli.


Her hadde gulvet feil helling, slik at når det regnet så hadde vi elv innover mot døra. Dette kunne vi jo ikke ha noe av, og i tillegg måtte vi utvide litt i tilknytning til boblebadet, så da var det bare å legge nytt.


Og når snekkerkjæresten først setter i gang med noe, ja da skal det gjøre skikkelig. Så han har gravd vekk jorda som lå under her, støpt skikkelige fundamenter, og lagt grus isteden, slik at terrassen skal tåle en ordentlig kald norsk vinter. Fordelen for meg, er at edderkopper og annet uvesen ikke trives like godt. Så forhåpentligvis går bestanden av edderkopper på størrelse med håndflata mi ned.

I dag er det nok en solfyllt dag her i Skien, og kjenner jeg snekkerkjæresten riktig så blir det nok ikke noe sløving i skyggen i dag heller. Kanskje selve gulvet begynner å ta form i dag? Jeg håper, og gleder meg stort til dette prosjektet er ferdig. Så slipper vi å sitte på trappa å grille, og vi får sitte på solsiden på ettermiddagen også!

Jeg skal ha meg en liiten shoppingrunde i dag, etter at jeg har blogget ferdig. Og så blir det vel litt hekling og litt husarbeid som må til før det er langhelg.

Ha en flott dag! 

Klem
Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar