tirsdag 15. januar 2013

DIY - Den søte Sackboy-figuren

Kjenner du Sackboy?
Den lille søte strikkede figuren er en hit hos mange barn, fordi de deler eventyrene deres med den i spillet LittleBigPlanet. I utlandet kan man enda kjøpe Sack-figuren i leketøysbutikker og på internett.


Jeg har fått muligheten til å lage min helt egen Sackboy, jeg har fått oppskrift, garn og pinner. Men jeg må strikke den selv! Selv om mine strikkeferdigheter ikke akkurat er helt på topp, så syntes jeg dette var en morsom utfordring.

Fikk denne pakken i posten før jul! Glede! 

Barn elsker Sackboy, fordi den er søt, festlig - og alltid med futt og fart. Og Sack viser følelser - den blir redd, sint, lei seg eller glad.
Det synes barna er gøy.

Les mer om LitleBigPlanet her!

Som dere ser av bildet, så fikk jeg to sett med strikketøy og oppskrift. Det betyr at det blir giveaway her på bloggen, dette kommer i eget innlegg!

Jeg skal begynne på min Sackboy i dag, så får vi se om jeg får ham til, eller om jeg må ha litt assistanse fra noen strikkekyndige. Forhåpentligvis skal dere få se bilder av ham når han er ferdig, men det blir ikke før jeg kommer hjem fra ferie! ;)

Ha en flott tirsdag! 

Klem
Vibeke

3 kommentarer:

  1. Moro å se resultatet! :-)
    klemmer

    SvarSlett
  2. hvor fikk du tak i oppskriften? Har sååå lyst på en...

    SvarSlett
  3. Kan du sende meg info om hvor du fant norsk oppskrift?
    barna mine ønsker seg så veldig slike figurer
    Svar helst på mail: alice.nilsen@live.no eller på 91105195

    SvarSlett