tirsdag 21. august 2012

Lekselyst...

Mens jeg venter på at min kjære stue skal bli klar for styling, har jeg fått i orden lekseplassen på rommet til minstemann.



Tidligere har lekser foregått på kjøkkenbordet, men nå skal vi prøve oss på å få flyttet leksene til et roligere sted. Stor gutt, må jo ha "stor gutt rom". Og store gutter gjør jo leksene sine ved kule skrivebord! ;)
Tegningen fikk han laget av en gatetegner på Gran Canaria i vinter, og magnettavlen er fra Ikea.


Kjøkkenbordet ble med inn på gutterommet, i påvente av at vi enten slår til og kjøper nytt skrivebord, eller at vi maler kjøkkenbordet i friske farger.
Bokser til å ha småting i har minstemannen selv valgt ut hos Søstrene Grene, sammen med blyantene med fargerike gummipolstringer og skriveunderlaget på bordet. Bildene har han malt selv for noen år siden.


Gleden var stor når denne batteridrevne led-lampa dukket opp i posten! Verdens kuleste mamma hadde vært på internettshopping en kveld, og tenkte nok at den kom til å falle i smak...


Angry Birds er veldig populært her i huset for tiden. Minstemann har dem på bøkene sine, på ting og tang i penalet, og han digger denne notatblokken med tilhørende penn! :)

Globusen har minstemann fått i julegave et år, det er lys i den og det er kjempespennende å finne ut hvor de forskjellige landene er. Et populært og nyttig innslag på barnerommet!
Den tøffe dragen er fra Ikea, og har passet på minstemannen min i noen år nå. Er vel ikke lenge til den må flytte ut av storgutt senga tenker jeg, men den får være så lenge han vil ha den!
På veggen henger praktiske lommer fra Ikea, med plass til både blader og gamle bamser.

Så er det bare å håpe da, at lekselysten strømmer på! :)

Når jeg ryddet rommet og tok bilder i dag, så jeg at jeg har et par DIY prosjekter jeg skulle fått gjort her også. Bordet, stolen og kommoden burde jo vært malt i noen knæsje "guttefarger". Får se om ikke jeg får ut fingeren og kommer meg i gang... :)

Minstemannen er snart på tur hjem fra skolen, og da får vi teste hvordan den nye lekseplassen fungerer. 
Håper alle dere der ute koser dere med lekser og hverdagssysler igjen etter ferietid og slaraffenliv! 

Kos
Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar