torsdag 16. august 2012

Figgjo

Jeg viste det ikke selv engang, før min kjære venninne iVinduskarmen var på besøk hos meg i sommer, og tok litt av når hun fikk se brødfatet mitt...

"Hvor har du fått det fra, det er jo Figgjo!" utbrøt hun...
"HÆ?" Svarte jeg... "Det gamle fatet her er noe arvegods jeg har hatt en stund, kjærsten synes det er helt grusomt stygt, men jeg liker det fordi jeg har arvet det..."



Min kjære venninne kunne da fortelle meg at det var et veldig populært stykke arvegods jeg hadde, og at jeg burde ta litt bedre vare på det enn jeg har gjort hittil. så da tenkte jeg at; Okei, jeg får vel gjøre det da.

Ikke det at jeg ikke har tatt vare på fatet, for det har jeg. Jeg er veldig glad i det, og synes det er fint. Men jeg har gitt beskjed til min bedre halvdel også, at det fatet skal vi ta vare på uansett hva han synes om det... hehehe...

Så var jeg hos en av mine svigerinner her om dagen, og hva satte hun på bordet da tror dere? Jo, den søteste lille melkemuggen, nettopp fra Figgjo! Hun hadde dog et annet mønster enn meg, men hun også var veldig glad i muggen sin, og likte designet.

Dermed er det gjort... Jeg er bitt av Figgjo-basillen, og måtte derfor en tur oppom Fretex. Og jeg fikk napp! Jeg fant en søt liten kopp i samme design som fatet mitt! Og nå er jakten på en sånn søt liten mugge i gang. For har det eksistert kaffeservise, ja da må det finnes melkemugge også. :)

Har du en Figgjo-favoritt?
Fortell gjerne om den i kommentarfeltet! :)

(I dag har vi vært og funnet en knallfin tapet til stua, var ikke meningen å gjøre noe med stua enda, men siden vi må bytte gulv på kjøkkenet, så bytter vi hele veien inn i stua slik at det blir likt. Og da kan vi like godt tapetsere om den ene veggen når vi er i gang... Gleder meg til resultatet! Er deilig med en spontan og kreativ mann, men litt slitsomt med så mange prosjekter på en gang... :) )

Klem
Vibeke


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar