onsdag 22. august 2012

DIY - Male kommode


Som sagt så gjort!


Husker dere innlegget fra rommet til minstemann? Den brune kommoden han hadde der inne er ikke lenger brun! :)

Jeg bestemte meg for at jeg bare måtte gjøre noe med den, og tok turen til malerforretningen for å finne farger. Den lyseste fargen heter sval sjø, og den mørkeste heter pirat! Jeg bare elsker de lyse turkise fargene!

Man bør vel egentlig pusse ned og vaske og sånt før man durer i vei med malingen. Og siden den var beiset fra før hadde det nok vært lurt å grunne den også. Men sånt er for pyser, tenkte jeg, og dura på. Resultatet ble at det brune skinner litt igjennom, men jeg synes det var fint, for da fikk den en litt mer rustikk look. Jeg kan male et strøk til, så tenker jeg det brune forsvinner helt, men foreløbig får den være sånn! :)

Denne kommoden har jeg faktisk hatt med meg på flyttelass hit og dit i snart 15 år, så det gjør ingenting at den ser litt brukt og gammel ut! :)

Hva synes dere?

Nå bærer det snart avgårde på en prøvefotballtrening for minstemann, håper dere alle har en nydelig onsdag! 

Klem
Vibeke

2 kommentarer:

  1. Fin bloggen din har blitt!! :-) Håper dere har det bra! :-) Klemmer

    SvarSlett