mandag 2. juli 2012

Direktørboligen på Nyfossum (Blaafarveværket)

I innlegget om Blaafarveværket lovet jeg å komme med et eget innlegg med bildene fra Direktørboligen. Vel, her er bildene, jeg lar dem snakke for seg selv...

Det første som møtte meg, var denne sofaen i hallen. Umiddelbart kjente jeg at denne helt fint kunne blitt med meg hjem...




På et soverom uten skråtak kunne jeg godt ha tilbringet nettene i en slik en...

Datidens toalett tiltaler ikke så veldig, men et stilig møbel så lenge det ikke er i bruk tenker jeg...




Stuen hadde et annet bruksområde før i tiden. Ikke akkurat en myk skinnsofa å synke ned i dette...

Kunne gjerne byttet ut spisestuen min med denne...


Datidens ungpikedrøm?

Er du i nærheten av Modum Kommune, ta turen innom! Det er virkelig verdt både tiden og pengene, for dette var et påfyll av både inspirasjon, rekreasjon og historie på en og samme tid. Herlig!


Ha en fin mandagskveld og en nydelig uke folkens!
I morgen er jeg ferdig her på Vikersund, og da skal jeg hjem og gjøre klart til ferie og feriegjester!


Hva skal du fylle uken din med?

Klem
Vibeke




2 kommentarer:

  1. Så kult!!! Der skulle jeg også likt å vert å kikket! :-)
    God tur hjem!! :-) Håper det har vert til hjelp!
    Mange gode klemmer!!

    SvarSlett
  2. Rett og slett vakkert!
    Den øverste senga var bare elsk!

    Finfin tirsdag,
    her hos meg skinner solen!
    klem

    SvarSlett