tirsdag 10. april 2012

Bergen


I påsken har vi vært på en liten runde på Vestlandet.
Først innom venner på Karmøy, så gikk turen til Fjell utenfor Bergen.


Blåmann på tur opp Fløybanen

Jeg har aldri kjørt fra øst til vest tidligere, og det var derfor spennende å legge i vei over fjellet. Den norske naturen kan være overveldende, og dersom man tar seg tid til å stoppe på små lokale plasser, så finner man stadig skatter man aldri har hørt om en gang.

For eksempel så stoppet vi innom en butikk som kunne skilte med en lokal spesialitet som umiddelbart fikk meg til å tenke på min kjære pappa. Nemlig Cognacmarinert røkelaks!
Hadde det bare vært på tur hjem vi hadde stoppet der, så skulle man tatt med litt hjem og testet. Men en annen rute hjem, og dessuten søndag kveld, så var det nok ikke mulig å få med seg denne skatten.

Vekker drømmer om jordomseiling...

Jeg fikk også øye på et sett med utemøbler som jeg bare må ha på trappa utenfor det nye huset vårt. Jeg så det så vidt i forbifarten, og vi hadde desverre ikke tid til å stoppe, så jeg må på jakt for å finne det. Settet er lilla, består av lite rundt bord, to stoler og en liten benk (sofa).

Siden kjæresten aldri hadde vært i Bergen, måtte vi selvfølgelig ta turen inn til byen og opp op Fløyen. Og som seg hør og bør, så fikk vi schizofrent vær som skiftet mellom sommer og vinter med sånn ca 15 minutters mellomrom. Men det er jo en del av sjarmen det!

Snøværet vi akkurat hadde, nå på vei utover fjorden!

Mimre, mimre (dere vet hvem dere er, og hvorfor jeg mimrer)....

Ellers har vi fått servert masse god mat, og vi har kosa oss mye sammen med gode venner!

Hva har du gjort i påsken?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar