mandag 12. mars 2012

Leiligheten... (Del 4, veranda)


Jeg er så heldig at jeg har innglasset veranda her jeg bor!

Når våren kommer krypende, mørke sommerkvelder og utover de sene høstkvelder er dette favorittstedet mitt å sitte og slappe av. Her kan jeg krype inn under et pledd, og bare sitte og se ut på været og det som skjer på utsiden.

Fikk akkuart plass til en bitteliten sofagruppe...
Gleder meg vilt til å sette ut vårblomstene når nattefrosten gir seg, og jeg kommer til å savne verandaen min når vi flytter inn i huset vårt i juni. Det skal bli deilig med egen hage, hvor vi kan grille og sole oss. Men det er noe eget ved det å ha et utested med tak, det forlenger sesongen betraktelig.

Potten venter på å bli beplantet...

Tankene vandrer fort avsted når man bare sitter ute og hører regnet tromme på...

Dette fine avlastningsbordet har min kjære laget til meg etter egne mål, for at det skal passe perfekt inn akkurat her. Jeg har beiset det selv, og er veldig fornøyd med bordet. Blir spennende å se om jeg finner den perfekte plassen for det i den nye hagen.

Spesiallaget for å passe nøyaktig inn!

I den store koppen, på avlastningsbordet, plantet jeg gressløk i fjor.
Den har overlevd den milde vinteren vi har hatt, og har allerede kommet med friske skudd.
Vi gleder oss til fersk gressløk i omeletter, potetmos og andre gode retter. Virkelig deilig med egne krydderplanter!

Ha ei flott og vårlig uke alle dere herlige mennesker der ute! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar