mandag 30. januar 2012

Leiligheten... (Del 2. Kjøkken og vaskerom)

Kjøkkenet i leiligheten min var delvis ferdig oppusset.

Personen som bodde her før meg, hadde byttet ut deler av den gamle innebyggede innredningen med ny stamme og funnet fronter litt her og litt der. Alt var i furu, men med litt forskjellige speil, og noen ubehandlede andre lakket.
Frontene på det som var igjen av den gamle innredningen var malt grå.
Ikke så ille egentlig, men noe måtte gjøres.



Jeg ville skape et helhetlig inntrykk, på tross av at det var ihvertfall 3 forskjellige strukturer på frontene, og bestemte meg for å male alt hvitt. Etter et par runder med betjeningen i malingsavdelingen fant jeg ut at høyglanset hvitt kunne bli tøft.

Det ble en lang og omstendelig prosess, men etter nesten ett år, og et spark bak av min nye kjæreste, ble kjøkkeninnredningen ferdig.

Høyglanset lakk lukter overhodet ikke godt, så jeg måtte enten ha full gjennomlufting, eller stå ute på terassen å lakke. Så når vinteren slo inn for fullt i november, og holdt temperaturene på rundt 10-15 minusgrader hele vinteren, da ble det pause. Jeg levde uten kjøkkenfronter i denne perioden... :)


Men på vårparten ble de ferdige, og nå er de oppe!


Effekten av høyglans på litt gamle dører var overraskende... Alle sprekker og hakk kommer frem, samtidig som døren er helt glatt. Jeg elsker gamle ting, og var overlykkelig når jeg så effekten på de første ferdige dørene! Derfor må jeg si at kjøkkenet er det jeg er mest fornøyd med etter denne oppussingsrunden!

Veggene ble malt i en helt lys grånyanse, gulvet var allerede flislagt med grå fliser, og benkeplatene er sorte.

Flisene på gulvet var lagt helt inn på vaskerommet, som ligger bak kjøkkenet.
Men veggene inne på vaskerommet var det ikke gjort spesielt mye med, jeg tror vi fant tre forskjellige farger der inne, og fargen som regjerte var rosa!


Her ble det gjort kort prosess.
Veggene ble malt i samme farge som kjøkkenet, slik at rommene henger sammen. Så fikk jeg hengt opp en hylle til å ha vaskemidlene på, og så var rommet ferdig! :)


Det har vært strålende sol i Grenland i dag, så det var ikke helt enkelt å få tatt bilder uten skinn og motlys. Men jeg håper dere liker bildene allikevel... :)

Ha en flott dag videre alle sammen! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar