torsdag 31. mars 2011

Snøvær...

Etter mange dager med nydelig vårvær snør det igjen på Østlandet i dag.
Da er det godt å vite at det er masse ved i kjelleren, og telys i skuffen, så kan man dra hjem og fyre i peisen, tenne noen t-lys og sette seg under pleddet i sofaen og nyte at vi enda er inne i en årstid som gir rom for sofakos.

Jeg liker alle årstidene jeg, og synes hver årstid har hver sin sjarm.
Nå på vinteren er det deilig å være ute på ski eller aketur, bli våt og kald, for så å komme inn og kose seg i varmen inne. Gjerne med litt kakao og boller i helgen. Man blir rød og fin i kinnene, og alt er veldig friskt ute.
Mørke ettermiddager og kvelder gir flere timer med mulighet for å tenne levende lys.

Men, det er selvfølgelig deilig når lyset kommer igjen. Når vårsolen smelter snøen på taket, så det drypper og sildrer overalt. Når asfalten kommer frem, og det begynner å bli på tide å tenke på å gjøre klar sykkelen. Da kan man begynne å tenke på vårblomster og bikiniform. Og alt føles lyst og lett! :)

Som de fleste andre gleder jeg meg til sommer og sol, slippe vinterjakke, og gå i småsko. Den tiden kommer den også, det gjør den hvert år. Derfor nyter jeg vinteren mens den er her, ønsker våren velkommen, og gleder meg til grillsesongen starter!

Ha en finfin torsdag!!

:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar